Telefoniczna obsługa klienta

Każdy z nas na pewno miał do czynienia z firmami, które oferują sprzedaż przez telefon. Takie sprzedawanie polega na tym, że projektuje się telefon do wybranego klienta, przedstawia mu się propozycję sprzedażowa i stara się zachęcić go do skorzystania z niej.



Telesprzedaż nie jest łatwa, bo przekonanie o atrakcyjności danego produktu jedynie za pomocą słów, nie jest prostym celem. Dlatego osoby, które zajmują się takimi działaniami, muszą nie tylko mieć zdolność do przekonywania. Muszą również umieć opowiadać o danym produkcie tak, aby wydawał się on piękny. Nie jest to łatwa sztuka.
Tym bardziej że wielu ludzi samoczynnie odrzuca połączenia lub rezygnuje z dalszej rozmowy, jeśli wyłącznie słyszą oni, że ktoś dzwoni do nich jedynie po to, żeby coś im sprzedać. Nie posiada znaczenia, czy usługi call center sprzedaje czy produkty. W wielu przypadkach podejście ze strony klienta jest takie samo, czyli negatywne. Kilka firm natomiast funkcjonuje w taki sposób na rynku i perfekcyjnie sobie one radzą. Poza tradycyjnie prowadzoną sprzedażą posiadają one do dyspozycji Contact Center, którego zadaniem jest nie tylko obsługa klientów, ale i prowadzenie sprzedaży telefonicznej. Tutaj zatrudnia się takie osoby, które preferują i które umieją rozmawiać przez telefon. W znaczącej liczbie przypadków są oni w tym kierunku szkoleni, by radzili sobie z klientami, którzy nie są zainteresowani prezentowaną przez nich oferta. Takie szkolenia organizują zwykle firmy, które specjalizują się i wiedzą jak powinno funkcjonować callcenter w Warszawie. Tacy specjaliści w znaczącej liczbie przypadków opracowują dla poszczególnych firm schematy, według których pracownicy call center powinni prowadzić rozmowy z klientami. Takie schematy w bardzo wielu przypadkach są wymagane, a w wielu sytuacjach pomagają się odnaleźć w pracy w call center osobom, które zaczynają w tym zawodzie. Bo tutaj doświadczenie i wprawa posiadają bardzo duże znaczenie. Najlepsze wyniki mają ci pracownicy call center, którzy pracują w nich od lat. Tacy, którzy nie podali się i postanowili dać z siebie wszystko. Choćby i im zdarzają się dni trudne, to praca na call center daje im satysfakcję.
Więcej informacji na stronie: Outsourcing Call Center.

0 komentarze:

Prześlij komentarz